Uruchomienie wyświetlacza LCD TFT 3,2cala

Uruchomienie wyświetlacza LCD TFT 3,2cala

Wprowadziliśmy do oferty naszego sklepu GOTRONIK moduł wyświetlacza graficznego LCD opartego na kontrolerze ILI9481 i rozdzielczości 480 x 320 pikseli. Typ wyświetlacza to TFT IPS. Jakie daje możliwości? Większe kąty widzenia i większa paleta barw, niż w tradycyjnych TFT TN.

Płytka modułu jest wykonana w formie shield dla platformy Arduino MEGA2560 R3 z równoległym interfejsem sterującym. Oznacza to, że można podłączyć ją do modułu Arduino bez dodatkowych przedowów. Jak? Pokażemy na zdjęciach w artykule.

W internecie dostępny jest cały szereg przykładowych aplikacji i programów. Dostępne gotowe biblioteki UTFT do sterowania wyświetlaczem.


dane techniczne:

  • wyświetlacz LCD TFT
  • rozdzielczość: 480 x 320 pikseli
  • przekątna ekranu: 3,2 cala
  • napięcie zasilania: 5,0 V lub 3,3 V
  • pobór prądu: 80 ~ 110 mA
  • interfejs sterujący: 36 pinów kompatybilne z Adruino MEGA2560 R3
  • sterownik wyświetlacza: ILI9481
  • biblioteki sterowania: UTFT
  • przycisk RESET
  • gniazdo na kartę SD
  • wymiary wyświetlacza: 67,68 x 45,12 mm
  • wymiary całego modułu: 89,92 x 54,25 mm

Rozpakowujemy wyświetlacz i moduł Arduino z opakowania.

Rozpakowane moduły

Rozpakowane moduły

Umieszczamy wyświetlacz na Arduino.

Podłączony wyświetlacz

Podłączony wyświetlacz

Teraz pobierz program do obsługi Arduino ze strony producenta: LINK. Nasz moduł podłączamy przewodem USB (zawartym w zestawie) do komputera. W menegerze urządzeń sprawdzamy pod jaki port COM został przypisany. I w zakładce Narzędzia kolejno ustawiamy:

  • Płytka -> Arduino/Genuino Mega or Mega 2560
Narzędzia -> Płytka

Narzędzia -> Płytka

  • Procesor -> ATmega2560(Mega 2560)
Narzędzia -> Procesor

Narzędzia -> Procesor

  • Port -> COM11
Narzędzia -> Port

Narzędzia -> Port

Teraz możemy załadować przykładowy program do przetestowania wyświetlacza.

Naciskaj:

Plik -> Przykłady -> UtFt -> Arduino(AVR) -> UTFT_Demo_480x320

Przykładowy program

Przykładowy program

Teraz należy skompilować program i wgrać go do Arduino. W tym celu naciśnij „Zweryfikuj” po zakończeniu „Wgraj„. Gotowe. Na wyświetlaczu pojawi się obraz.

Zaprogramowany wyświetlacz

Zaprogramowany wyświetlacz

Zaprogramowany wyświetlacz 2

Zaprogramowany wyświetlacz 2

Dodaj komentarz